2 Eylül 2011 Cuma

Süreç Yönetimi Üzerine

Süreç, amaçlanan bir çıktıyı elde edebilmek için, kullanılan çeşitli girdiler üzerinde katma değer yaratan faaliyetlerdir.  

Süreç, insan, makina, malzeme gibi kaynakları işleyip değer katarak müşteri isteklerini karşılayacak çıktıları üreten işlem veya işlemler dizisidir. 

Katma değer sağlayan faaliyetler ikiye ayrılır: 
  1. Müşteri ihtiyaçlarına katkısı olan faaliyete “gerçek” katma değer denilir. Örnek: müşteri siparişinin hızlı ve doğru bir şekilde kabulü.
  1. Kuruluş ihtiyaçlarına katkısı olan faaliyete “iç” katma değer      denilir.   Örnek satınalma siparişinin hızlı ve doğru bir şekilde açılması.
Bu iki sınıf dışında yapılan işler değer katmaz ve ortadan kaldırılmaları hedeflenir. Örnek: yeniden işleme.
  
Süreç girdi, proses ve çıktıdan oluşur:  
  1. Sürecin girdileri hammadde, bilgi ya da talep olabilir.
  1. Sürecin girdileri, sürecin içerisinde işleme tabi olurlar.
  1. Sürecin çıktıları, prosesin sonucunda ortaya çıkan ürün ya da servis olabilir.

 

Süreçler iki şekilde sınıflandırılabilir:  
  1. Operasyonel
  1. Yönetimsel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder