Süreçlerin analiz edilmesi için önce akış şemaları
hazırlanmalı, mevcut performansı belirlemek için ölçümler yapılmalıdır. Farklı
boyutlarda süreç akış şemaları düzenlenebilir (sıralı akış şeması, sorumluluk
akış şeması, bilgi akış şeması vd.)
Süreçlerin sürekli olarak iyileştirilmesi, sürecin
anlaşılması ile başlar. Süreç yönetimi,
süreçlerin tanımlanması, ölçülmesi, kontrol edilebilir ve rekabet edebilir
olması için uygulanır.
Süreçlerin yeniden düzenlenmesi, süreçlerden değer katmayan
aktiviteleri atarak ve değer katanları düzenleyip, basitleştirerek, sürekli
iyileştirmeyi sağlayan bir tekniktir.
Süreç değişikliğinin hayata geçirilmesi için 7 aşama vardır:
Süreçten etkilenenleri bilgilendirmek
Pilot uygulamaya geçiş
Sonuçların değerlendirilmesi
Standartlaşma
Eğitim
Yaygınlaştırma
Etkinliğin izlenmesi ve denetlenmesi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder