9 Mart 2010 Salı

6 Sigma örnekleri

 

Herhangi bir sürecin değişkenliği, sürecin ortalamaya yani dağılımın merkezine olan uzaklığı standart sapmalar ya da sigmalar ile ölçülerek bulunur. Bir sürecin normal dağılımı (+-)3 sigma uzaklığında olmalıdır. Bu % 99.7 ölçeğidir. Yani üretilen üründen ya da hizmetten milyonda 997.300 tanesi, bu (+-)3 sigma sınırlarının içinde kalmaktadır, geri kalan 2700 tanesi hatalı olmaktadır. Oysa ki süreç iyileştirilerek, sürecin normal değişkenliğinin iki katını kabul eden bir tasarım (+-6 sigma), her ürün ya da hizmet için milyonda 2700 yerine 3.4 hata verecektir.

Başka örnekler vermek gerekirse…

2 sigma = milyonda olası hata değeri 300.000

4 sigma = milyonda hata değeri 6.000 gibi…

ya da

%99 iyi=3.8 sigma

%99.999966 iyi=6 sigma gibi…

ya da

1 aylık elektrik kesilme zamanı=7.2 saat=%99 iyi=3.8 sigma

1 aylık elektrik kesilme zamanı=8.8 saniye=%99.999966 iyi=6 sigma gibi…

ya da

satışlarda %20-30 kalitesizlik maliyeti= milyonda olası hata değeri 66.807= 3 sigma

satışlarda %10-15 kalitesizlik maliyeti= milyonda olası hata değeri 233= 5 sigma gibi.

6 Sigmanın insan kaynağı aşağıdaki ekiplerden oluşur:

Kara kuşak:

6 Sigma araçlarını çok iyi bilen, takımları oluşturup, yöneten kadrolardır.

Yeşil kuşak:

6 Sigma ölçüm araçlarını iyi bilen, diğer araçlar hakkında genel bilgi sahibi, takım elemanlarıdır.

Uzman karakuşak:

Teknik danışman olarak çalışan, kara kuşaklar arasından seçilen ve yeni kara kuşakları belirleyen uzmanlardır.

6 Sigmanın program aşamaları aşağıdaki gibidir:

1. Ölçüm aşaması olarak süreç karakteristiklerinin belirlenmesi

2. Kontrol öncesi aşaması olarak multi-vari chartlarının kullanımı

3. Ölçüm aşaması olarak süreç yeterliliği ve değişimin belirlenmesi

4. İstatistiksel proses kontrol çizelgelerinin kullanımı

5. Süreçlerde iyileştirmeler yapılarak, 6 Sigmanın sağlanması ve değişkenliklerin azaltılması

6. Süreç sertifikasyonlarının sağlanması

6 Sigma performansını gerçekleştirmek için temelde yapılması gerekenler süreçlerin analizi ve iyileştirilmesidir. Gerektiği yerde radikal kararlar alınarak yeni süreçler geliştirilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder